۱۱۲۶- عن علي بن أبي طالب رضي الله عنه قال: كَانَ النَّبِيُّ صلی الله علیه و آله و سلم يُصَلِّي قَبْلَ العَصْرِ أرْبَعَ رَكَعَاتٍ، يَفْصِلُ بَيْنَهُنَّ بِالتَّسْلِيمِ عَلَى المَلائِكَةِ المُقَرَّبِينَ، وَمَنْ تَبِعَهُمْ مِنَ المُسْلِمِينَ وَالمُؤْمِنِينَ. [ترمذی، این حدیث را روایت کرده و گفته است: حسن میباشد.]([۱])
ترجمه: علی بن ابیطالب رضي الله عنه میگوید: پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم پیش از نماز عصر چهار رکعت میگزارد و پس از هر دو رکعت، با درود بر فرشتگان مقرّب و مسلمانان و مؤمنانی که (در توحید) پیرو فرشتگان هستند، سلام میداد.